Det behøves ikke være kompliceret eller dyrt at efterleve loven
Tidsmester er udviklet for at gøre det så nemt som muligt for både arbejdsgiver og medarbejder. Derfor kan det være meget godt lige at bruge 5 minutter på at læse denne artikel igennem for at sørge for at nemheden bliver implementeret korrekt i jeres organisation.
Det er vigtigt at få inviteret alle jeres medarbejdere til Tidsmester. Dette gør i ved at oprette dem her. Klik på "Inviter ny medarbejder" knappen i vestre hjørne. Dette tager dig til en formular hvor du skal udfylde Navn, E-mail, Titel, Vælge en rolle og indtaste den aftalte ugenlige arbejdstid for medarbejderen. Telefon nr. på medarbejderen er valgfrit.
Fornavn og Efternavn på medarbejderen
Den e-mail som medarbejderen kommer til at kunne logge ind i systemet med. Det er en god ide at bruge en arbejds email her.
En arbejdstitel på medarbejderen (dette bruges mest for at få et nemt overblik for administrator brugere)
Her kan man vælge mellem "Basis", "Redaktør" og "Administrator".
Basis, giver brugeren mulighed for at registere egen tid, og ændre grund oplysninger på sig selv. Denne bruger rolle vil være 90% af de fleste virksomheders medarbejdere.
Redaktør, giver brugeren samme muligheder som "Basis", men giver også brugeren mulighed for at invitere andre brugere samt se dashboard over virksomhedens registerede tid.
Administrator, giver brugeren samme muligheder som både Basis og Redaktør. Denne bruger vil også få notifikationer, kan se regninger, ændringer virksomhedensoplysninger. Denne rolle bør man kun give til et par nøje udvalgte mearbejdere som har leder ansvar i virksomheden.
Du har mulighed for at fordele x antal aftalte arbejdstimer fra mandag - søndag pr. medarbejder. Som standard bliver der udfyldt 37 timer fordelt på mandag til fredag (7,4 timer om dagen).
Hvis man har en medarbejder som eksempeltvis arbejder fra 09:00 til 15:45, kan man bruger "lommeregner" funktionen over feltet til at udregne decimaltids tallet. Hvilke i dette tilfælde svare til 6,75.
Systemet guider dig så den overordnet tid er korrekt fordelt ud på de valgte dage.
Du har også mulighed for at indtaste telefonnummer på medarbejdere. Dette er dog valgfrit.
Når du har udfyldt ovenstående informationer kan du klikke på "Inviter" knappen som vil blive aktiv. Når du klikker på den vil medarbejderen modtage en invitations e-mail (på den indtastede e-mail addresse) - herfra bliver medarbejderen bedt om at udfylde password og accepetere at medarbejderen også arbejder for virksomheden.
Du kan til hver en tid tjekke hvilke medarbejdere der har aktiveret deres konto og hvornår de sidst har været logget ind på platformen - dette kan du gøre i overblikket her
Tidsmester sørger selv for at udfylde den aftalte tid pr. medarbejder. Dette betyder også at jeres medarbejdere ikke behøves at gøre noget som helst med mindre de arbejder mere eller mindre end den aftalte tid. Husk lovgivningen handler om 11 timers reglen, 1 ugentligt fridag og 48 timers reglen.
Tidsmester har allerede indsat alle Helligdage i systemet for jer. Så jeres medarbejdere skal heller ikke gøre noget der.
Såfremt en medarbejder arbejder over de ovenstående nævnte lovgrænser så vil adminstrator brugere (samt den HR email som man kan indtaste under virksomheds konfigurationerne (her) blive notificeret.
Dette betyder også at du som arbejdsgiver / administrator på systemet på ingen måde behøver at side og overvåge dine medarbejdere. Hvis du har gode medarbejdere som overholder jeres aftale så kommer du nok relativt sjældent ind på platformen. Dette betyder du kan læne dig tilbage og gøre noget andet.
Hvis du skulle have yderligere spørgsmål omkring funktionaliteter eller andet vedrørende Tidsmester så kontakt endeligt "[email protected]"
Vi havde et enkelt, omend meget manuelt, system i forvejen der virkede for os - men ikke for den nye lovgivning. Tidsmester er en god og billig løsning der nu gør at vi kan overholde lovgivningen uden at det er besværligt.
Super fin og enkel platform du har lavet. Den gør ikke mere end det den skal og det er helt perfekt.👏 Held og lykke med udbredelsen af løsningen – jeg håber, du får succes med det.
Som en startup er ressourcerne knappe og det nye direktiv ang. timeregistrering var lidt af en mavepuster da vi i forvejen er få mand til at gøre ideelt set 30 mands arbejde. Tidsmesters automatisering og pris var en lifesaver da det passede til vores budget og var ren plug-and-play.
Vi valgte tidsmester, da systemet opfylder lovkravet til en fornuftig pris.
Vi har valgt Tidsmester fordi det er et enkelt system og vi skulle kun bruge det til ganske få af vores medarbejdere. Systemet fungerer fint og der bliver lyttet hvis man har ønsker til ændringer.
Nu kommer tidsregistreringen til alle lønmodtagere i Danmark
Læs mere