Intet oprettelses gebyr - bliv lovgivningsklar på under 2 minutter, fra kun 10kr pr. bruger pr. måned!

Hvad og hvem skal registere tid?

Herunder finder du den definitive guide

Se pris for tidsregistrering

Det behøves ikke være kompliceret eller dyrt at efterleve loven

Sidst opdateret: 23 Marts 2024

Opdateringer i Arbejdstidsloven

Arbejdstidsloven gennemgår nogle væsentlige ændringer, der påvirker både arbejdsgivere og medarbejdere.

Arbejdstidsregler

Ifølge den nye lovgivning er der indført en 48-timers regel, som fastslår, at en medarbejder ikke må arbejde mere end 48 timer i gennemsnit pr. uge over en periode på fire kalendermåneder. Visse former for rådighedsvagter kan dog inkluderes i arbejdstiden, selvom medarbejderen ikke er aktivt beskæftiget.

Undtagelse for Samfundskritiske Funktioner

Der er indført en undtagelse til 48-timers reglen for medarbejdere, der udfører samfundskritiske funktioner og er omfattet af bestemmelser i en overenskomst eller lokalaftale om rådighedsvagter.

Tidsregistrering

Alle virksomheder pålægges at implementere et tidsregistreringssystem, som skal være i stand til at registrere medarbejdernes daglige arbejdstid objektivt, pålideligt og tilgængeligt. Dette gælder uanset om arbejdstiderne er faste eller fleksible.

Hvordan Skal der Registreres?

Medarbejderne behøver kun at registrere afvigelser fra den aftalte arbejdstid, og det er ikke længere påkrævet at specificere arbejdstidens tidsrum. Dette gør registreringsprocessen mere fleksibel og mindre tidskrævende for både arbejdsgiver og medarbejder.

Undtagelser fra Tidsregistrering

Visse medarbejdere, såsom dem med selvtilrettelæggende funktioner eller ledelsesmæssige roller, kan undtages fra reglerne om tidsregistrering. Dette skal dog klart fremgå af ansættelseskontrakten, og det forventes, at undtagelserne vil være begrænsede og nøje vurderede.

Disse opdateringer i arbejdstidsloven træder i kraft med virkning fra den 1. juli 2024.

Opret din virksomhed

Over 100 danske virksomheder 🇩🇰 bruger allerede Tidsmester tidsregistering

Lovpligtig tidsregistrering - hvad skal det kunne? Vi kan det og lidt til!

  • ✅ Automatisering af tidsregistrering for medarbejder
  • ✅ Timesedler i brugervenligt kalenderformat
  • ✅ Hurtigt at oprette medarbejdere og virksomheden
  • ✅ Et af de absolut billigste tidsregistreringssystemer på markedet
  • ✅ Nemt og simpelt at bruge for alle
  • ✅ Eksportering af tidsregistrerings data (til løn-systemer og andet)
  • ✅ Fungere på stationær computer, smartphones og tablets
  • ✅ E-mail notifikationer til chefen
  • ✅ Tidsregistrering på projekter
  • ✅ Eksport af tidsdata i CSV
  • ✅ Og alt andet du forventer af et simpelt tidsregistreringssystem
  • 📺 Se selv hvor nemt det er her
Opret din virksomhed

Tidsmesters kundeudtalelser ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

PER BORUP A/S

Vi havde et enkelt, omend meget manuelt, system i forvejen der virkede for os - men ikke for den nye lovgivning. Tidsmester er en god og billig løsning der nu gør at vi kan overholde lovgivningen uden at det er besværligt.

Julie Borup Business Manager

Nortec A/S

Super fin og enkel platform du har lavet. Den gør ikke mere end det den skal og det er helt perfekt.👏 Held og lykke med udbredelsen af løsningen – jeg håber, du får succes med det.

Dan Vium Kommerciel direktør og medejer

TrialSync ApS

Som en startup er ressourcerne knappe og det nye direktiv ang. timeregistrering var lidt af en mavepuster da vi i forvejen er få mand til at gøre ideelt set 30 mands arbejde. Tidsmesters automatisering og pris var en lifesaver da det passede til vores budget og var ren plug-and-play.

Johan Lauritsen Adm. Direktør

Drejer Designcenter A/S

Vi valgte tidsmester, da systemet opfylder lovkravet til en fornuftig pris.

Lone Haase Thorup Bogholder

Fonden Vividus

Vi har valgt Tidsmester fordi det er et enkelt system og vi skulle kun bruge det til ganske få af vores medarbejdere. Systemet fungerer fint og der bliver lyttet hvis man har ønsker til ændringer.

Karina Pedersen Bogholder
Bliv lovpligtig på under 2 minutter