Intet oprettelses gebyr - bliv lovgivningsklar på under 2 minutter, fra kun 10kr pr. bruger pr. måned!

Hvordan efterlever jeg loven?

Faktisk meget meget lidt

Se pris for tidsregistrering

Det behøves ikke være kompliceret eller dyrt at efterleve loven

Sidst opdateret: 23 Marts 2024

Ny Lov: Arbejdstidsregistrering og Fravigelse af Maksimal Arbejdstid

Kilde: https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2024/89 (Omskrevet med AI)

En ny lov, vedtaget af Folketinget og stadfæstet af kongen, indfører ændringer i eksisterende lovgivning om arbejdstid og arbejdsrettigheder.

Arbejdstidsregistrering

En af de væsentligste ændringer er kravet om, at arbejdsgivere skal indføre et system til registrering af den daglige arbejdstid for hver enkelt medarbejder. Dette system skal være objektivt, pålideligt og let tilgængeligt for medarbejderne. Arbejdsgiveren skal også sikre, at medarbejderne har adgang til deres egne oplysninger i dette system.

Fravigelse af Maksimal Arbejdstid

Loven giver mulighed for at fravige reglerne om maksimal ugentlig arbejdstid på 48 timer i gennemsnit under visse betingelser. Dette kan kun ske efter aftale mellem de mest repræsentative arbejdsmarkedsparter og under hensyntagen til lønmodtagernes sikkerhed og sundhed. Der er dog en række betingelser og begrænsninger for denne mulighed, herunder krav om individuel aftale med den enkelte medarbejder og begrænsninger i antallet af arbejdstimer over en given periode.

Hvad Betyder Det?

Denne nye lov ændrer den måde, hvorpå arbejdstid reguleres i Danmark. Med indførelsen af arbejdstidsregistreringssystemer skal arbejdsgivere nu dokumentere den faktiske arbejdstid for deres medarbejdere. Samtidig åbner loven mulighed for fleksibilitet i forhold til maksimal arbejdstid, men kun under visse betingelser og med respekt for arbejdstagernes sikkerhed og sundhed.

Loven træder i kraft den 1. juli 2024.

Opret din virksomhed

Over 100 danske virksomheder 🇩🇰 bruger allerede Tidsmester tidsregistering

Lovpligtig tidsregistrering - hvad skal det kunne? Vi kan det og lidt til!

  • ✅ Automatisering af tidsregistrering for medarbejder
  • ✅ Timesedler i brugervenligt kalenderformat
  • ✅ Hurtigt at oprette medarbejdere og virksomheden
  • ✅ Et af de absolut billigste tidsregistreringssystemer på markedet
  • ✅ Nemt og simpelt at bruge for alle
  • ✅ Eksportering af tidsregistrerings data (til løn-systemer og andet)
  • ✅ Fungere på stationær computer, smartphones og tablets
  • ✅ E-mail notifikationer til chefen
  • ✅ Tidsregistrering på projekter
  • ✅ Eksport af tidsdata i CSV
  • ✅ Og alt andet du forventer af et simpelt tidsregistreringssystem
  • 📺 Se selv hvor nemt det er her
Opret din virksomhed

Tidsmesters kundeudtalelser ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

PER BORUP A/S

Vi havde et enkelt, omend meget manuelt, system i forvejen der virkede for os - men ikke for den nye lovgivning. Tidsmester er en god og billig løsning der nu gør at vi kan overholde lovgivningen uden at det er besværligt.

Julie Borup Business Manager

Nortec A/S

Super fin og enkel platform du har lavet. Den gør ikke mere end det den skal og det er helt perfekt.👏 Held og lykke med udbredelsen af løsningen – jeg håber, du får succes med det.

Dan Vium Kommerciel direktør og medejer

TrialSync ApS

Som en startup er ressourcerne knappe og det nye direktiv ang. timeregistrering var lidt af en mavepuster da vi i forvejen er få mand til at gøre ideelt set 30 mands arbejde. Tidsmesters automatisering og pris var en lifesaver da det passede til vores budget og var ren plug-and-play.

Johan Lauritsen Adm. Direktør

Drejer Designcenter A/S

Vi valgte tidsmester, da systemet opfylder lovkravet til en fornuftig pris.

Lone Haase Thorup Bogholder

Fonden Vividus

Vi har valgt Tidsmester fordi det er et enkelt system og vi skulle kun bruge det til ganske få af vores medarbejdere. Systemet fungerer fint og der bliver lyttet hvis man har ønsker til ændringer.

Karina Pedersen Bogholder
Bliv lovpligtig på under 2 minutter